Al heel erg lang wordt een reclame gemaakt. Op verschillende manieren. Hoewel de verschillende media die gebruikt worden voor reclame al best wel oud zijn, worden ze nog steeds ingezet om producten aan de man te brengen. Dit is omdat ze gewoon nog steeds werken. We nemen in deze blog een aantal voorbeelden hiervan met je door. Echt leuk om te lezen en inspirerend ook nog een keer.

Winkel display

Een winkel display houdt een beetje het midden tussen een reclamebord en de schappen die je vindt in de supermarkt. In vele gevallen gaat het om een opvallende verschijning: schappen waarin de producten uitgesteld zijn. Op de zijkanten van het display vind je vaak de naam van de fabrikant of de producten die in de display staan. Het is een goede manier om snel de aandacht van klanten in de supermarkt op nieuwe producten en of aanbiedingen te vestigen.

Promotiestand 

Ook de promotiestudent is een bijzonder aantrekkelijke verschijning in de supermarkt. Vaak worden producten gepromoot door medewerkers van het bedrijf dat de producten maakt. Het kan ook zijn dat supermarktmedewerkers de producten promoten. Klanten kunnen vaak proberen of ze een bepaald voedingsmiddel lekker vinden. Ook kan het zo zijn dat er bijvoorbeeld blikjes uitgedeeld worden die klanten kunnen proberen.

Wanneer je wel eens een beurs bezoekt, dan zul je zien dat daar ook veel stands te vinden zijn. Zo´n setup maakt het gewoon gemakkelijk om face-to-face communicatie met mensen te hebben. Dat is echt een belangrijke manier voor ondernemers om hun diensten en producten wereldkundig te maken. 

Een bord op straat of aan de gevel

Of we het nu over een marktkraam hebben of een permanente winkel, een bord op straat of aan de gevel is toch wel een van de oudste reclame-uitingen die we kennen. In vroege eeuwen zagen we al dergelijke reclame-uitingen en dit is zeker niet minder geworden de laatste tijd. Nog steeds hebben winkeliers en marktkooplui profijt van de zeer eenvoudige borden waarop de aanbiedingen en producten geschreven staan. 

Straatverkopers 

De verschillende straatverkopers die we in de Nederlandse steden tegenkomen, zijn qua functie natuurlijk allemaal afgeleid van de marktkooplui en de heraut die verbale reclame en informatie overdragen. Vaak hebben we er niet zo’n zin in om een heel gesprek met verkopers van telefoonabonnementen of goede doelen aan te knopen, maar heel eerlijk gezegd horen ze er gewoon bij.

Pin It on Pinterest