Je bedrijf op een goede manier runnen essentieel natuurlijk. Daarbij hoort dat je op een gegeven moment moet gaan kijken of een merknaam registreren nodig is. Wij raden je aan om dit altijd te doen omdat concurrenten op deze manier geen gebruik kunnen maken van een naam die jij opgebouwd hebt en die verbonden is met je reputatie. In deze blog nemen we even met je door hoe dit precies zit.

Voordelen van een registratie van een merknaam

Een merknaam is een belangrijk onderdeel van een product dat je gemaakt hebt. Het is namelijk de naam waaronder klanten het product gaan vinden en herkennen. Wanneer ze er enthousiast over zijn, zullen ze het keer op keer aanschaffen en de merknaam is dan belangrijk om te onthouden welk product het nu werkelijk was. Het is goed om de merknaam te registreren onder jouw naam. Dit omdat er natuurlijk ook concurrenten kunnen zijn die dezelfde soort producten maken en wanneer jij een goede naam hebt, zullen ze graag gebruik maken van deze merknaam. Zo stelen ze klanten van jou en wanneer hun producten van een mindere kwaliteit zijn, zullen ze ook hier reputatie aantasten. 

Verschillende landen en dekking

Je kunt heel gemakkelijk een merknaam registreren voor een bepaald gebied. Denk daarbij aan Nederland, Europa of de hele wereld. Het is niet nodig misschien om voor de hele wereld een merknaam te registreren, maar dat kan wel zo zijn wanneer je internationaal behoorlijk aan de weg timmert. Dat kan al vlug wanneer je een webshop hebt die over de hele wereld te vinden is en waar je ook klanten doortrekt van over de hele wereld. Doorgaans is een registratie voor meerdere landen duurder dan voor alleen Nederland.

Blijf onze site volgende, dan houden we jou altijd op de hoogte van de laatste zakelijke tips.

Pin It on Pinterest