Performance improvement

Wat zijn de voordelen van een merknaamregistratie?

Geplaatst op

Wanneer je een merk op de markt brengt, is het erg belangrijk dat je de naam ervan laat registreren. Dit voorkomt allerlei problemen en nadeel voor jezelf. Er zijn altijd concurrenten op de markt die willen profiteren van jouw noeste arbeid. Zelf zo weinig mogelijk doen en waar het kan profiteren van de ideeën van anderen.

Je zou kunnen zeggen dat het slim is om op deze manier geld te besparen, bijvoorbeeld als het gaat over de kosten van conceptontwikkeling. Maar het is dus aan jou om net iets slimmer te zijn. Dat laatste bereik je door een merknaamregistratie. Dit noemen we ook wel een merknaam deponeren. We vertellen je er meer over in deze blog. 

Waar registreer ik makkelijk mijn merknaam? 

Je kunt heel gemakklijk de hulp inschakelen van https://deponeerjemerk.nl/, ze zullen je graag bij staan met hun kennis en kunde. Zo wordt de merknaamregistratie voor jou een stuk eenvoudiger. Maar wat zijn nu precies de verschillende punten waar je rekening mee moet houden als je je merknaam wilt laten registreren? We nemen ze hieronder even met je door. 

Onderzoek goed wat een merknaam registratie is 

Zorg ervoor dat je precies weet wat een merknaamregistratie inhoudt. Zo kun je veel beter een keuze maken. Je kunt namelijk verschillende zaken laten registeren, zoals het woordmerk, een beeldmerk, of een combi van deze. Daarbij is het natuurlijk erg belangrijk dat je weet of je merknaam nog wel beschikbaar is. Het kan natuurlijk zo zijn dat iemand in de jaren zeventig al eens de naam vastgelegd heeft, om maar eens wat te noemen. 

Vergeet niet om precies vast te leggen en te omschrijven wat de diensten en/of producten zijn waarmee jij je bezighoudt. 

Wat is het verschil tussen een merk- en een bedrijfsnaam?

Sommige ondernemers (vooral beginnende) hebben het nog niet helemaal duidelijk wat nu eigenlijk het verschil is tussen een merk- en een bedrijfsnaam. We kunnen dit gemakkelijk uitleggen aan de hand van een simpel voorbeeld. Je hebt het bedrijf The Coca-Cola Company, zij hebben verschillende merken op de markt gebracht, zoals Coca-Cola, maar ook Sprite. 

Een bedrijfsnaam vast laten leggen betekent niet ook direct een registratie van de merken die dit bedrijf voert. The Coca-Cola Company moet dus Coca-Cola en Sprite als merken laten registeren. Kijk even naar je eigen merken (van diensten of producten), heb je die al laten registreren? 

Gerelateerde berichten

Over ons

Lees onze blogs!

Contactgegevens

Via info @ performance-improvement.nl neem je eenvoudig contact met ons op. We beantwoorden je vragen zo snel mogelijk.

© 2024 Alle rechten voorbehouden